מהם גנרטורים מושתקים?

גנרטורים ככלל מהווים מכשור מרעיש וזאת בשל המכניזם שלהם, כלומר, עצם הפעולה המייצרת חשמל מפעולה מכאנית ושריפת הדלק או הסולר. הפעולה המכאנית הזאת אמנם מפיקה חשמל ללא חשמל ונותנת פתרון זמני ונוח, אך ללא ספק יוצרת רעש לא מבוטל, דבר אשר יכול להעיב על הסביבה ולהוות עניין לא פעוט. נושא הרעש יכול להיות מטרד של ממש כאשר השימוש בגנרטור מתבצע בסביבת מגורים, בין אם באירוע ביתי או ליד בתים ובין אם לצורכי תעשייה. לשם נטרול הרעש, קיימים שלושה פתרונות אפשריים.

הרחקה פיזית

הפתרון הקל והזמין ביותר הוא להישאר עם אותם גנרטורים מוכרים ומרעישים ופשוט להרחיק אותם מהסביבה לה הם עשויים להפריע. פתרון זה אמנם נוח, זמין וקל, אך אינו מעשי כל כך, משום שמיקום מרוחק של גנרטור מלב העניינים דורש התרוצצות הלוך ושוב אל הגנרטור וחזרה, על כל דבר קטן. מה גם שאם הגנרטור מרוחק ואינו בטווח ראייה, קיים סיכון שתתרחש תקלה או נזק ולא יהיה אף אחד שייפקח על המתרחש בזמן אמת, לעומת מכשירים כמו מדחסים לדוגמא, שיכולים לפעול לזמן מסוים ללא השגחה צמודה. הפתרון הזה מציאותי אך ורק כאשר השימוש בגנרטור הוא לעיתים רחוקות עד כדי רחוקות מאוד וניתן להסתדר עם חסרונות השיטה.

גנרטורים מושתקים

גנרטורים מושתקים מהווים אפשרות יותר מציאותית, אך גם יקרה משמעותית. מנגנון ההשתקה של אותם גנרטורים מבוסס על חיפוי אקוסטי סביב המנוע ו/או הגנרטור כולו. חיפוי זה אינו מונע את הרעש אך מפחית אותו באופן משמעותי ביותר, עד כדי פעולה בלתי מורגשת. לצד החיסרון במחירם היקר של גנרטורים מושתקים, היתרון הנוסף המתלווה לעובדת היותם שקטים מאוד יחסית, הינו העובדה כי ניתן לנייד אותם ממקום למקום ו/או לקרבם למקום האירוע ולמכשירי החשמל הקשורים אליו וזאת מבלי לחשוש מתגובת המשתתפים באירוע והשכנים הגרים סביב. ההבדל בין הדציבלים הנשמעים מגנרטור מושתק ובין גנרטור רגיל הינו משמעותי עד מאוד, אך היו והמחיר של גנרטורים מושתקים יקר משמעותית, כדאי לרכוש אותם רק אם תדירות השימוש הצפויה בהם גבוהה וכדאי, לטווח הארוך, להשקיע בכזה גנרטור.

השתקת גנרטורים רגילים

אפשרות הביניים, שהיא הזולה והנוחה יותר, היא השתקת גנרטורים, כלומר, הוספת חיפוי אקוסטי לגנרטור רגיל ועל ידי כך להפוך אותו למושתק וידידותי לסביבה מבחינת רעש. החיפוי עצמו נעשה אך ורק בידי אנשי מקצוע המבצעים תיקון כלי עבודה ויודעים בוודאות לבצע חיפוי שכזה, משום שמטרתו היא להפחית משמעותית את דרגת הרעש הנשמעת מהגנרטור ללא כל פגיעה או נגיעה בגנרטור עצמו. פתרון זה מאוד נוח כלכלית, ביחס לרכישת גנרטורים מושתקים מלכתחילה וכן מאפשר ניוד של הגנרטור בעת האירוע ממקום למקום ומיקומו בסמוך לחוגגים ו/או לשכנים מבלי לחשוש מתלונות ורעשים מיותרים. פתרון של השתקת גנרטורים מתאים למי שמשתמש בגנרטור, אך לא באופן מאוד תדיר שמצדיק רכישת גנרטור מושתק, אך מצדיק טיפול במטרד הרעש.

לייעוץ ורכישת גנרטורים מושתקים צרו קשר בדף הצור קשר או התקשרו: 04-6332667

דילוג לתוכן